رضا زارع

رضا زارع

رضا زارع هنرمند خاتم ساز و مدرس برتر خاتم در شیراز – کد 20220204156 چهره یاب

محل زندگی رضا زارعشیراز
تحصیلاتدیبلم
وبسایت—-
شبکه اجتماعی، ایمیل و اینستاگرامhttps://instagram.com/khatam_shiraz_sarvenaz
شماره تماس رضا زارع 09176331120

آدرس و شماره تماس رضا زارع :

استان فارس ، شیراز ، بازار وکیل ، سرای مشیر طبقه دوم

.

ویدیو مستند زندگی استاد رضا زارع :
.
رضا زارع بیشتر بدانیم :

استاد رضا زارع فرزند سیاوش در تاریخ ۲۱ مرداد ۱۳۵۶ در شهر شیراز چشم به جهان گشود.

رضا زارع فعالیت هنری خود را از سن ۱۱ سالگی و در سال ۱۳۶۷ زیر نظر مرحوم استاد حبیب شمس در منطقه تکیه نواب شیراز شروع کرد. سپس خدمت استاد رسول داناپور به آموختن خاتم پرداخت و پس از گذشت پنج سال برای یادگیری بیشتر اصول ساخت خاتم،خدمت استاد حسین الاهیان مشغول بکار شد.

رضا زارع در سال ۱۳۸۱ موفق به اخذ کارت صنعتگری در رشته خاتم از معاونت صنایع دستی و گردشگری شیراز شد و شش سال بعد در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت مدرک از سازمان آموزش فنی وحرفه ای شیراز گردید.سال ۱۳۸۲ در کنار مرحوم استاد بهروز صالحه در سرای مشیر مشغول بکار شد.هم زمان از تجربیات و نظرات مرحوم استاد بزرگ عبدالعلی گلریزخاتمی در زمینه خاتم پیچی کسب فیض‌کرد و مهارت لازم را به دست آورد پس از از فوت مرحوم عبدالعلی گلریز خاتمی خاتم پیچی حرفه‌ای را از استاد آرش گلریز خاتمی و استاد محسن گلریزخاتمی آموخت.

رضا زارع در طی این مدت موفق به ساخت کارهایی از جمله قاب بزرگ خاتم هیئت محمدیه محله بهارستان گردید، سپس قاب بزرگ امامزاده محله قصردشت را ساخت.

استاد زارع در بسیاری از پروژه ها شرکت داشتند ،از جمله همکاری در ساخت قاب هیات عزاداری محله لب آب، که سرپرستی این تیم را استاد مجید صدری بعهده داشتند‌.و نمونه کارهای بسیاری از استاد در دسترس است.


سال ۱۳۶۷ استاد رضا زارع اولین اثر خاتم خود را در کنار مرحوم استاد حبیب شمس خلق کرد. سال ۱۳۸۰ اولین تنبک و در همان سال ۱۳۸۰ اولین تار را ساخت و این تار توسط استاد صندوق ساز برای تایید صدای آن تست شد. سال ۱۳۸۵ جعبه جعبه قرآن به ابعاد ۸۰ در ۷۰ و در سال ۱۳۹۵ ساخت تار خاتم را انجام داد.


استاد زارع از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را بصورت آموزش در مراکز هنری ادامه داد که می توان خانه فرهنگ شیراز به مدیریت استاد موسوی، خانه کارگر شیراز به مدیریت جناب آقای مهندس راستگو، ستاد دیه استان فارس به مدیریت خانم دکتر ایزدجو، فرهنگسرای رسانه، فرهنگسرای کتاب و فرهنگسرای هنر را نام برد.

استاد رضا زارع در حال حاضر برای اولین بار در شیراز آموزش مجازی هنر خاتم سبک شیراز، زیرنظر شهرداری شیراز برای تمام استانها در حال برگزاری می باشد. وی تا به امروز موفق به تربیت بیش از ۵۰۰ هنرجو بصورت حضوری و مجازی شده است، این عمل خیر خواهانه و بی ادعای استاد باعث شده است،برای تعداد زیادی از هنرجوها ایجاد اشتغال شود.

استاد زارع در اسفند ماه ۱۳۹۱ موفق به دریافت گواهینامه مهارت از وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی شیراز و در سال ۱۳۹۴ موفق به دریافت درجه هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور شده است .

تیم چهره یاب با ارائه طیف خاصی از خدمات به شما کمک می کند بهتر دیده شوید و برند خود را شایسته تر ارتقاء دهید. ما معتقدیم توسعه چهره یاب با رشد برند شما گره خورده است پس متعهدانه در کنارتان هستیم .با ما در تماس باشید …

توجه : اطلاعات موجود در سایت چهره یاب برگرفته شده از بانک های اطلاعاتی و یا توضیحات خود صاحب چهره می باشد .لذا در راستای افزایش اعتبار محتوا ارائه شده در سایت چهره یاب در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در راستای تصحیح آن با تیم پشتیبانی چهره یاب تماس بگیرید.