عین اله نوروزی

عکس عین اله نوروزی

عین اله نوروزی عضو هیأت امنا کمیته فرهنگی جامعه معلولین فارس ومشاور شهرداری منطقة 5 شیراز در زمینه معلولین و جانبازان – کد 20201215116 چهره یاب

محل زندگی عین اله نوروزیشیراز
تحصیلات عین اله نوروزیدیبلم
وبسایت شخصی عین اله نوروزی
شبکه اجتماعی، ایمیل و اینستاگرام—-
شماره تماس عین اله نوروزی09177008268
آدرس محل کار و شماره تماس عین اله نوروزی :

ایران ، شیراز

عین اله نوروزی بیشتر بدانیم :

عین اله نوروزی مشاور معلولین و جانبازان در شهرداری منطقة 5 شیراز

عین اله نوروزی مشاور معلولین و جانبازان در ادارة کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس

عین اله نوروزی عضو هیأت مدیره مؤسسة فرهنگی مذهبی الصابرین معلولین فارس

عین اله نوروزی عضو هیأت امنا و کمیتة فرهنگی جامعه معلولین فارس

عین اله نوروزی عضو هیأت امنا و کمیتة فرهنگی انجمن خیریة آسیب های نخاعی فارس

عین اله نوروزی عضو انجمن فرهنگی گردشگری معلولان پارس (منطقة جنوب)

عین ‎اله نوروزی در مردادماه 1352 در شهر سلطان‎ آباد کُربال (سلطانشهر امروزی)، مرکز بخش کُربال از توابع شهرستان خَرامه فارس دیده به جهان گشود.
عین‎اله نوروزی دوران کودکی و تحصیلات دبستان و راهنمایی خویش را در زادگاه خویش گذراند و سپس جهت دورة متوسطه به شهرستان خَرامه رفت. رویکرد «نوروزی» به شعر به دوران تحصیل در دبیرستان باز می‎گردد. عین ‎اله نوروزی گرچه شاعری را از کسی به ارث نبرده امّا منشأ ذوق وی از دوران تحصیلات دبیرستان در کنار استادان ادبیات فارسی از جمله استاد سیّدسعید حسینی، استاد حمید جعفری، استاد مرحوم سیّدبهاءالدّین دستغیب و همچنین دوستان و هم‎کلاسی‎های شاعرش، شهید فردین ایزدی و محمّد صبور شروع شد و چون شیفتة این هنر بود سال دوّم دبیرستان تحصیلاتش را در رشتة «فرهنگ و ادب» دنبال نمود.
عین ‎اله نوروزی در سال 1367 در شهرستان خَرامه، محفلی به اتّفاق شاعران و نویسندگان ادبیات داستانی و نمایشی پی‎ریزی شد که «کانون شهدای دانش‎آموزی» نام گرفت.
عین ‎اله نوروزی از همان سال، ضمن تحصیل به فعالیّت‎های فرهنگی هنری از جمله، نمایشنامه‎نویسی، داستان‎نویسی و بازیگری تئاتر در این کانون پرداخت.
شهادت دو تن از دوستانش بنام شهید منصور زارع و شهید فردین ایزدی و تأمّل در وصیّت‎نامة شهیدان دوران دفاع مقدّس باعث تعلّق خاطر فراوان وی به دفاع مقدّس شد.
حضور مستمرعین‎اله نوروزی در جشنواره‎های تئاتر و سرود دانش‎آموزی، شرکت در مسابقات فرهنگی هنری مناسبت‎های ویژه صداوسیمای مرکز فارس و شبکه‎های سراسری رادیو و تلویزیون تا پایان دورة متوسطه ادامه داشت.
عین ‎اله نوروزی در سال 1372 با اخذ دیپلم «فرهنگ و ادب» از دبیرستان سیّدجمال‎الدّین اسدآبادی شیراز، به‎دلیل مشکلات خانوادگی از ادامه تحصیل در مراکز عالی باز ماند و در اسفندماه همان سال به‎منظور گذراندن خدمت سربازی عازم مرکز 05 کرمان شد و پس از طی کردن دورة آموزشی به شهرستان دزفول عازم گردید.
تأثیرپذیری «نوروزی» از مشاهدات آثار هشت سال دفاع مقدّس در مناطق مرزی و جنگ‎زدة جنوب، باعث شد که وی براساس تکلیف الهی و به‎منظور تجدید میثاق با آرمان‎های مقدّس امام شهدا (ره)، گوشه‎ای از رشادتها و حماسه‎آفرینی‎های اُسطوره‎های جاوید دفاع مقدّس را با توکّل به خدا و استمداد از انفاس قدسی ائمه معصومین (علیهم‎السلام) و شهیدان خدایی، به‎عنوان اوّلین گام، داستان «روز خونبار» را به رشتة تحریر درآورد. وی پس از ترخیص شدن از نظام مقدّس سربازی در سال 1379 به‎دلیل بحران خشکسالی منطقه کُربال از زادگاه خویش به شیراز رحل اقامت گزید.
حضورعین‎ اله نوروزی در محضر سردبیر ادبی روزنامه خبر جنوب استاد همایون یزدانپور باعث شد که به‎صورت جدّی‎تری به شعر بپردازد شرکت در مسابقات و جشنواره‎های فرهنگی – هنری از جمله بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدّس، حوزة هنری تبلیغات اسلامی، کانون مساجد، جشنواره ره‎آورد سرزمینِ نور، شب‎های شعر خورشید ولایت (مؤسسه آفرینش‎های هنری آستان قدس رضوی) و همچنین سفر در اقصی نقاط کشور جهت شعرخوانی در همایش‎های ادبی و یادواره‎های شهدای دفاع مقدّس تا سال 1386 علاقه‎مندی خود را با حضور در این عرصه ها نشان داد. زیارت بارگاه ملکوتی امام عشق حضرت سیّدالشّهدا به‎عنوان بزرگ‎ترین آرزوی شیرین هر مسلمانی، در تمام دعاها و زیارت‎ها تبلوری عینی می‎یابد و خاک کربلا از دیرباز بلاخیز بوده است.
شعله‎ور شدن عطش عشق زیارت قبر شش گوشه در دل «نوروزی» باعث شد که در اوج ناباوری در دی‎ماه 1387 افتخار این زیارت نصیبش گردد که در زمان بازگشت از عتبات عالیات عین‎اله نوروزی در اثر سانحة تصادف از ناحیة کمر به‎شدت آسیب دید.
اگرچه دست سرنوشت عین‎اله نوروزی را روی ویلچر نشانده است امّا همچنان با عشق به آقا اباعبدالله‎الحسین(ع) با اراده‎ای مصمّم و روحیه‎ای بالا، اوقات فراغت خود را با مطالعه در متون ادبی، سرودن شعر و نوشتن مقالات ادبی، نمایشنامه نویسی، قصّه، رمان، داستان نویسی و همچنین تحقیق و پژوهش در تاریخ و عرفان می‎گذراند.
کتاب «حدیث عشق» یکی از پرفروش‎ترین اثر این نویسنده خوش ذوق است که در سال 1394 توسط انتشارات بین‎المللی نوید شیراز چاپ و منتشر گردید.
عین ‎اله نوروزی در زمینة سرودن شعر بسیار فعّال و شعرهایش بیشتر به‎صورت پراکنده در برخی از نشریات ازجمله صفحه هنر و اندیشه روزنامۀ «خبر جنوب»، مجله «پیک امید» کمیتة فرهنگی جامعه معلولین فارس و ماهنامه فرهنگی تربیتی «ندای دوست» کانون رهپویان مکتب اهل بیت (علیهم‎السلام) انتشار یافته است.
نوروزی شعر را هنری آسمانی و زبان احساسات می‎داند هنری که با صنایع بدیعی درهم آمیخته است و به گفت‎وشنود مردم صاحب ذوق اهمّیّت می‎دهد.
عین‎ اله نوروزی شعری را ارزشمند می‎داند که در قالب حقیقت بیان شود و روح و امید زندگی بهتر را تقویّت نماید.
ایشان پیرو مکتب شعر کلاسیک می‎باشد و «شعرنو» را اگرچه می‎پسندد ولی در سرودن آن رغبتی نشان نمی‎دهد.
و بدین‎گونه وی از سبک «حافظ» پیروی می‎کند و چنانچه از صراحت کلام برخوردار است این شیوة شیوا در برخی از اشعارش به چشم می خورد.
این شاعر خود ساخته و پرتلاش «ادبیات» را اقیانوسی امواج حکمت و زیبایی می‎داند که همه باید از آن بهره‎مند شوند.
از این‎رو افرادی را می‎ستاند که قلم و اندیشه خود را در راه صلاح جامعه به‎کار می‎اندازند. و همیشه معتقد است که شاعر واقعی کسی است که اندیشه‎هایش الهامی از زندگی مردم باشد.
وی علاوه در حوزه «شعر و ادبیات» در هنر صحافی گالینگور کتب، مجلّات و روزنامه و همچنین هنرهای تجسمی از جمله پیکرتراشی (مجسمه‎سازی با چوب)- منبت‎کاری و طراحی و دوخت انواع کیف‎های چرم دست داشته و آثارش در نمایشگاههای بین‎المللی صنایع دستی در معرض دید عموم قرار می‎گیرد.
وی در حال حاضر در شیراز زندگی می‎کند و مدّتی عضو شورای نویسندگان مجله «پیک امید» کمتیه فرهنگی جامعه معلولین فارس می‎باشند.

آثاری که از این نویسنده در آینده چاپ و منتشر خواهد شد.
دقیقه 55 (داستان)
عطش عشق (داستان)
نهال‌های خشکیده (رمان)
سینما در شعر (مجموعة شعر در قالب مثنوی)

تیم چهره یاب با ارائه طیف خاصی از خدمات به شما کمک می کند بهتر دیده شوید و برند خود را شایسته تر ارتقاء دهید. ما معتقدیم توسعه چهره یاب با رشد برند شما گره خورده است پس متعهدانه در کنارتان هستیم .با ما در تماس باشید …

توجه : اطلاعات موجود در سایت چهره یاب برگرفته شده از بانک های اطلاعاتی و یا توضیحات خود صاحب چهره می باشد .لذا در راستای افزایش اعتبار محتوا ارائه شده در سایت چهره یاب در صورت مشاهده هر گونه مغایرت در راستای تصحیح آن با تیم پشتیبانی چهره یاب تماس بگیرید