برندینگ شخصی چیست ؟

برندینگ شخصی و یا پرسنال برندینگ چیست ؟

پرسونال برندینگ به معنای توسعه و تدوین یک برنامه بازاریابی شخصی personal marketing plan  در زندگی حرفه ای افراد برای رسیدن به اهدافشان است.

در پرسنال برندینگ شما روی خودتان کار می‌کنید و مهمترین موضوعی که باید به آن توجه کنید پیشرفت وارتقای خودتان است.

درپرسنال برندینگ نام شماست که به عنوان برند شناخته شده می‌درخشد و در بین مخاطبان اعتبار کسب می‌کند. ضمن اینکه برندسازی شخصی باعث می‌شود مانند برندسازی تجاری درآمد شما از نام و اعتبار برندتان باشد. 

شما می‌توانید با برندسای شخصی ذهنیت مخاطبان را نسبت به خودتان هدایت کنید و روی آنها نفوذ داشته باشید. ضمن اینکه مانند برندهای تجاری می‌توانید برای خودتان نام و نشان تجاری، داستان برند و حتی هویت بصری و سازمانی داشته باشید.

در نگاه اول شاید ساخت پرسونال برندینگ چندان معمول نباشد اما با برگشت به گذشته- اینکه برای ساخت یک برند شخصی یک کارت ویزیت چاپ می‌کردند. البته اگر خیلی خلاقت داشتند، از یک طراح گرافیک برای ایجاد یک آرم شخصی کمک می‌گرفتند؛ اما با نگاهی به روند رشد دنیای آنلاین، جایی که همه‌چیز، چه خوب و چه بد، برای همیشه در اینترنت ماندگار می‌شود، برند سازی شخصی می‌تواند مهم‌تر از همیشه به نظر برسد.

در دنیای امروز کسب‌وکارها با برند سازی فروش محصولشان را بالا می‌برند. برند شخصی در کسب موفقیت تفاوتی با برندهای تجاری ندارد. این مساله یک سرمایه‌گذاری روی شما و توانایی‌های شما است و می‌تواند در آینده درهای بسیاری را برای شما باز کند.

برند شخصی باعث تمایز شما از سایر متخصصان می‌شود و وسیله‌ای است که افراد شمارا به خاطر بیاورتد ، انتخاب کنند وتصمیم بگیرند بیشتردر کنار شما باشند .

چرا برندسازی شخصی اهمیت دارد؟

با برندسازی شخصی فرصت‌های حرفه‌ای بیشتری متناسب باکیفیت مهارت‌های شما برایتان فراهم خواهد شد.

در برند سازی شخصی شما با تلاش برای  تهیه یک تصویر واضح از خودتان و به تصویر کشیدن توانمندی هایتان برای دیگران به‌مرور در حرفه ،مهارت و جایگاه واقعی  خود بیشتر  شناخته می شوید و موقعیت‌های شغلی بهتر به شما پیشنهاد خواهد شد .

این یک اصل است که  اگر یک برند شخصی یا پرسنال برند قدرتمند داشته باشید، فرصت های بیشتر و جالبتری شما و کسب و کارتان را پیدا خواهند کرد .

قطعا در مسیر برند سازی شخصی شما ارتباطات ارزشمندی با متخصصین حوزه های مختلف پیدا خواهید کرد که این اتفاق  بسیار درروند موفقیت شما تاثیرگذار خواهد بود .

برند سازی شخصی در اجتماع امروز به کمک خیلی‌ها آمده است. افراد در هر حرفه ای شما را در مرحله اول بوسیله برند شخصی  می شناسند. اگر برند شخصی شما جذاب باشد. مشتریان، فروشندگان، مطبوعات و حتی شرکت هایی که به دنبال جذب نیرو هستند شما را پیدا خواهند کرد.

معمولا افراد دوست دارند با متخصصان همکاری داشته باشند و معرفی شما به عنوان یک فرد برجسته به دیگران از دلایل اهمیت پرسنال برندینگ است.هنگامی که می خواهید کسب و کار خود رابسازید  برند شخصی رکن مهمی در موفقیت کسب و کار شما خواهد داشت زیرا مشتریان و فروشندگان ترجیح می دهند با شرکتی همکاری کنند که رهبر آن پرسنال برند قدرتمندی دارد.

بر اساس یک مطالعه اخیر از Weber Shandwick با موضوع برند سازی شخصی

برندهای جهانی  ۴۵ درصد از اعتبار شرکت خود را به شهرت مدیر عامل خود اختصاص می دهند.

به علاوه شهرت یک مدیر عامل نقشی مهم در جذب کارکنان یک شرکت (77%) و همچنین ایجاد انگیزه در آن ها برای ادامه همکاری (70%) دارد.

تا اینجا اگربه این  فکر افتادید که  برندینگ شخصی خود را ارتقاء دهید و در این مسیر کمک های تخصصی نیاز دارید همین الان  به بخش درخواست ثبت چهره در سایت چهره یاب بروید بروید و رایگان با مشاوران ما صحبت کنید .  

اهمیت اقدامات برند سازی شخصی در بستر وب چیست ؟

صرف نظر از سن و یا سطح کاری شما، کسانی هستند که در اینترنت به دنبال شما بگردند. هر آنچه که آنها درباره شما بیابند، می‌تواند تاثیر بسزایی بر آینده حرفه ای و شخصی شما بگذارد. به این آمار توجه کنید.

به گفته CareerBuilder:

امروزه بیش از نیمی از کارفرمایان تا زمانی که در اینترنت در مورد فرد متقاضی به کار جستجو نکنند، وی را استخدام نمی‌کنند.

به خاطر چنین مسئله ای یک مصاحبه کاری را از دست ندهید. اگر به فکر استخدام شدن نیستید و فکر می‌کنید که این موضوع به شما ربطی ندارد، دوباره فکر کنید! مخصوصا اگر کسب و کار خودتان را دارید و یا به شکل پیمانی و فریلنسری کار می‌کنید:

بیش از نیمی از مشتریان به این خاطر یک شرکت و یا فرد فریلنسر را برای همکاری انتخاب کرده اند چون در دنیای مجازی حضوری پررنگ و مثبت داشته اند.

اگر شما به درستی بر روی آوازه خود در فضای مجازی کار نکنید، قطعا فرصت های کاری را از دست خواهید داد.

در حال حاضر یک فرد معمولی هر 2-3 سال شغلش را عوض می کند وپیشبینی میشود تا پایان  2020، 40% نیروی کار به شکل آزاد کار و پیمانی خواهند بود. این بدان معنی است که یک برند شخصی قوی، بیش از هر زمان دیگری، حائز اهمیت است.

در واقع به هر میزان که می‌خواهید موفق باشید، به همان میزان برند سازی شخصی‌تان اهمیت پیدا می کند.

 همین حالا نتایج جستجو  گوگل در مورد نام خودتان را بررسی کنید چون قبل از اینکه بخواهید  برند سازی شخصی را شروع کنید اول باید بدانید که در کجای نتایج جستجو قرار دارید با زهم تاکید میکنم همین الان اسم خودتان را در گوگل سرچ کنید خب حالا تخصص خود را سرچ بزنید آیا شما در جایگاه مناسب به شکل بهینه نمایش داده شدید ؟

هر چقدر شما یک برند شخصی فوق العاده داشته باشید  اما هیچکس آن را نبیند ، پس برای شما فایده ای هم ندارد.

اگر از نتایج جست و جو راضی نیستید و یا به دنبال بهبود جایگاه خود در این زمینه هستید همین حالا به بخش درخواست ثبت چهره سایت چهره یاب بروید و با مشاوران مجموعه چهره یاب در مورد خدماتی که ما به شما در مسیر بهبود این فرایند میدهیم  گپ بزنید .

تاثیر برند سازی شخصی بر توسعه فردی  ؟

برند شخصی قدرتمند فقط در حوزه ی کاری به شما سود نمی رساند. بلکه  برندسازی شخصی سبب افزایش اعتماد به نفس در شما نیز  میگردد. و از طرفی هنگامی که شما صاحب یک برند جذاب هستید و افراد به شما توجه می کنند، آنها با شما ارتباطات شخصی برقرار خواهند کرد.

هنگامی که افراد به واسطه برند شخصی، مقالات شما را مطالعه می کنند. می توانید با آنها ارتباط دوستانه برقرار کرده و روی آنان تاثیر گذار باشید . یادتان باشد اگر می‌خواهید  فردی تأثیرگذار باشید، باید یک پرسونال برندینگ قدرتمند ایجاد کنید.  

مهم ترین دلیل برای تمرکز بر برندسازی شخصی، کمک به خودتان است. به این مسئله به دید یک راهکاری اصلی برای رشد  توسعه فردی خود نگاه کنید. از برند شخصی‌تان برای نشان دادن دانش و مهارت‌های خود به دیگران استفاده کنید و به این صورت شهرت پیدا کنید و از دیگران متمایز شوید.

در این مسیر ما نیز میتوانیم همراه شما باشیم تنها کافیست به به بخش ثبت نام بروید و به شکل رایگان با متخصصان برند سازی ما مشورت کنید .

رابطه برند سازی شخصی با شهرت

به بیان ساده پرسونال برندینگ  آن چیزی است که شما درباره خود بیان می‌کنید. این که  چه فردی و با چه مهارت‌ها  ، تخصص‌ها و خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی  هستید

اما شهرت چیزی است که دیگران درباره شما می‌گویند. پرسونال برند تحت کنترل شماست، اما وقتی شهرت داشته باشید، کنترل آنچه درباره شما بیان می‌شود سخت‌ است. توجه داشته باشید که هر چقدر برند شخصی خود را قوی‌تر کنید و در حوزه تخصصی خودتان بیشتر شناخته خواهید شد البته افراد با پرسونال برندینگ قوی به‌مرور در حرفه خود و بین متخصصین شهرت پیدا می‌کنند. و میتوان گفت در صورت مدیریت صحیح پرسنال برندگینگ میتوان به شهرت مدیریت شده تری دست یافت .

به یاد داشته باشید  اگر شما یک برند شخصی فوق العاده دارید اما هیچکس آن را نمی بیند، پس برای شما فایده ای در مسیر دستیابی به شهرت  ندارد.

 اگر فکر میکنید در این زمینه به کمک نیاز دارید همین الان به بخش ثبت نام سایت چهره یاب بروید و با مشاوران ما در این زمینه گپ بزنید .